Wednesday 17 September 2014

Czy leczo może być smaczne? Hell yeah!

Dzisiaj gotujemy?


Stwierdziłam, że pokażę wam dziś jak przygotować moją ulubioną potrawę! I proszę, nie zniechęcajcie się do niej tylko dlatego, że nosi ona taką, a nie inną nazwę. Wiem, że wiele osób lecza nie lubi, ale dajcie mu szansę!

W sumie, nie za bardzo wiem dlaczego leczo jest jedną z tych potraw, za którymi ludzie nie przepadają, ze względu na to, że jest to zapewne najsmaczniejsza i najbardziej kolorowa potrawa jaką się jada w justynowym domu. Plus, nie zapominajmy o tym, że jest super zdrowa i łatwa do zrobienia! Idealny obiad dla dużej rodziny.

Jedyną chyba wadą jest to, że robi się je przez około godzinę i w tym czasie nie można wyjść z kuchni, bo cały czas jest coś do krojenia.

Czego będziemy potrzebować:

  • marchew
  • jakieś mięso (kiełbasa, parówki, kurczak, indyk, cokolwiek)
  • cebula
  • papryka
  • pomidory
  • ziemniaki

Spraw, że to oto leczo będzie twoim osobistym 'eksperymentem'


Chciałabym tylko zaznaczyć, że nie jest to ważne w jakich ilościach dodacie powyższe składniki do garnka. Leczo nie jest jedną z tych potraw, które muszą mieć starannie wyliczone miary.
Ja osobiście wolę, kiedy leczo jest bardziej marchwiowe, więc poprostu dodaję dużą ilość marchwii, jednakże to się zmienia z dnia na dzień i jeśli załóżmy; mam więcej papryki tego dnia, której chciałabym się pozbyć lub pomidorów to dorzucam więcej właśnie ich.
Mój tato zawsze powtarza, żeby do lecza poprostu wrzucać jakiekolwiek warzywa, których chcemy sie pozbyć z lodówki (np. kabaczka, cukinię, cokolwiek). 
Eksperymentuj! Sprawdź co smakuje najbardziej Tobie!


Ale jak ja w końcu mam to leczo zrobic?


Jest to bardzo proste!

  • Po pierwsze, obierz marchew, cebulę i obczyść paprykę







  • Po drugie, do ciut ponad pół garnka osolonej wrzącej wody, wrzuć pokrojone na niewielkie kawałeczki marchwie




  • Pokroj i wrzuć do garnka mięso (ja dzisiaj akurat urzywam parówek + ciupkę kiełbasy)










  • Następnie, drobno pokroj cebulę i wrzuć ją na lekko naolejoną patelnię. 



  • Kiedy cebula zrobi się szklista, dorzuć ją do garnka
  • Następnie pokroj w kostkę paprykę i oczywiście dorzuć ją do reszty warzyw w garnku




  • Kiedy już papryka i marchew będą miękkawe/prawie zrobione, dorzuć pokrojone pomidory (upewnij się, że nie wrzycasz ich za szybko, bo jeśli to zrobisz to się one zupełnie rozpłyną) U mnie zazwyczaj wychodzi tak, że mogę już je wrzucać chwilę po pokrojeniu ich.


  • Daj pomidorom około 5 minut, aby się tylko lekko podgotowały

!  (Jakby ktoś się zastanawiał, ja gotuję leczo na średnim ogniu. Ważne jest poprostu, aby się woda w nim cały czas gotowała)

!  (Aaa... jeszcze jedno! Jeśli zauważycie, że się wam woda zaczęła wygotowywać i wasze warzywa już nie pływają to dogotujcie jej trochę w czajniku i dolejcie do garnka)

! Dodaj soli i pieprzu do smaku (ja osobiście zastawiam moje leczo bez)

voilà! Gotowe!


Podaj leczo polane po ugotowanych ziemniakach i smacznegoMam nadzieję, że komuś przyda się ten 'przepis' i że spróbujecie jego choć raz. Uwierzcie mi, jest przepyszne!










(oczywiście, leczo można jeść przez 2 dni, więc jeśli zrobicie go za dużo, to włóżcie je na noc do lodówki, a następnego dnia znów będziecie mieli smaczny obiad)

Okej, to by było na tyle.

Pa! :)

2 comments:

  1. uwielbiam leczo! :D ale... NIGDY z parówkami, musi być dobra kiełba i najlepiej z cukinią ;)
    ps. nie wpadłbym na to, żeby jeść leczo z ziemniakami, zawsze z chlebem :P
    pozdrawiam, Karol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mój tata też sobie nie wyobraża lecza z parówkami, ale ze względu na to, że osobiście nie jestem zbyt mięsną osobą, dla mnie parówki mogą być. :)

      Delete