Thursday 25 September 2014

Duże małe zmiany

Uważasz, że zdrowe jedzenie jest trudne?


Jeśli twoja odpowiedź brzmi 'TAK', to ten wpis jest właśnie dla Ciebie!

Przejście na zdrowe odżywianie nie jest łatwe, a przy słabej siłe woli, wręcz mało prawdopodobne, przede wszystkim jeżeli chcemy zrobić to tak z dnia na dzień. I tutaj właśnie nasuwa mi się taka myśl: 

po co tak od razu pozbywać się wszystkiego  niezdrowego z naszej diety na raz, skoro wiemy, że to czyniąc za kilka dni wrócimy do starych nawyków?

Tak się zawsze działo ze mną. Jadłam zdrowo przez jakiś okres czasu, a później wracałam do złych przyzwyczajeń. Po wspomnianym wcześniej wyzwaniu z instagrama również zaczęłam robić sobie okazyjne 'cheat meals', których podczas tego challengu nie jadałam. 

Trudno jest pobyć się wszystkiego złego na raz, NA ZAWSZE, dlatego stwierdziłam, że napiszę tutaj listę pojedyńczych rzeczy, które możemy robić, aby się ulepszać stopniowo, bo przecież nie każdy jest w stanie odrzucić wszystko tak z dnia na dzień. Nie zapominajmy, że każdy jest inny, jedni woleliby się zmienić szybko, a inni woleliby zrobić to powolutku. I ten właśnie post jest dla tych 'wolniaszków'.

Nie jesteś gotowa pozbyć się wszystkiego na raz? Czytaj dalej!


Powolutku do celu. Poprostu zastąp niektóre rzeczy używane przez ciebie zdrowszą opcją. Tutaj macie kilka przykładów.

Zamień:
  • Zwykłą czarną herbatę na herbatę zieloną (najlepiej liściastą)
  • Słodkie płatki śniadaniowe np. czekoladowe na płatki owsiane ze świeżymi lub suszonymi owocami lub zbożowe musli bez dodanych cukrów
  • Robiąc tuńczyka, zastąp majonez małotłustym jogurtem greckim
  • Zwykły biały chleb na pełnoziarnisty rodzaj
  • Tłuste mięso na chude, np. pierś z kurczaka
  • napoje słodzone na wodę
  • biały ryż na ciemny
  • Zmniejsz ilość cukru dodawaną do herbaty lub ewentualnie kawy (ja przestałam słodzić całkowicie)
To są takie drobne małe rzeczy, które sprawią, że będziesz o krok bliżej do zdrowego życia, które tak naprawde są bardzo łatwe do zrobienia. Wielkiej różnicy w tym, że spożywacie trochę inne rzeczy niż zazwyczaj nie zauwarzycie, a jednak wasze ciało poźniej będzie wam za to dziękować. Dlatego zachęcam was do spróbowania tych zastąpnień. A kiedy te oto już będą wam przychodziły naturalnie, zawsze możecie dodać kolejne.

Powolutku i do celu. 

To by było na tyle


Pa. :)

No comments:

Post a Comment